東京都現代美術館のうさぎスマッシュ展に行って来ました!

東京都現代美術館のうさぎスマッシュ展に行って来ました!

とても建物が美しくて、感動しました。今日はとても外は寒かったのですが、美術館の中の入り口の付近はガラスから日光が入ってきて、温かかったですよ。

東京都現代美術館の前

Koolhaの「バーコード」の国連の旗

MIT Media Lab Tangible Media Group Things That ThinkのinTouch Unit 1B

MIT Media LabのinTouchの展示

SputnikoさんのThe Moonwalk Machine

玄関の前のオブジェ


僕はMITメディアラボの石井教授が携わったinTouch Unitに触れたのがとても嬉しかったです。
SputnikoさんのThe Moonwalk Machineも暗い部屋にプロジェクターで動画を流しながら、The Moonwalk Machineが展示されていました。セレナの部屋もありましたよ!

またいつか同じような企画展があったら行きたいです。

I went to the Museum of Contemporary Art Tokyo today.
The building was very unique and well made, and I really liked its architecture. I went to see the "BUNNY SMASH design to touch the world" which was displayed there.

I could touch Professor Ishii's inTouch which was really interesting, and also could see Sputniko's The Moonwalk Machine, which I saw on TV, but this time for real.

Sputniko's The Moonwalk Machine is a really interesting idea, with high heel shoes attached to a moon rover. :) Very unique.

コメント